Vereenvoudig je administratie met Bouwsoft
administratieve software voor schilder-, interieur- en decoratiebedrijven
Offertes en facturen maken via Excel en Word is niet meer van deze tijd. Software die niet specifiek geschikt is voor de sector moet worden ingeruild voor vakmanschap op het bureau. Zo bespaar je heel wat tijd, werk en dus ook geld. Tijdens een bevraging bij meer dan 1.000 klanten is gebleken dat je gemiddeld 33% tijd kan besparen.

all-in-one tool
Bouwsoft werd specifiek ontwikkeld voor de decoratiesector. Hierdoor voldoet het aan alle administratieve noden die een decorator nodig heeft. Zo zorgt Bouwsoft ervoor dat je een gerichte voor- en nacalculatie kan uitvoeren om te zien hoe rendabel je projecten zijn. U kan makkelijk de gebruikte machines registreren, verbruikte materialen ingeven en gepresteerde uren vastleggen.
Daarnaast bevat het tal van modules die voor veel gebruikers van grote waarde zijn; Denk maar aan projectopvolging, vorderingsstaten en de module 'regiefacturatie', waarbij alle gepresteerde uren en gebruikte materialen vanuit de nacalculatie automatisch worden gefactureerd.
Dankzij de module ‘import coda-bestanden’ worden betalingen automatisch afgepunt in het pakket. Slechte betalers? Het systeem verstuurt automatisch betalingsherinneringen om klanten te wijzen op het openstaande saldo. Ook het inscannen en doorsturen van facturen naar de boekhouder is verleden tijd. Bouwsoft koppelt met quasi alle boekhoudpakketten en dit voor zowel aankoop -als verkoopfacturen.
Wat met je huidige bestanden? Geen nood. Ons team staat klaar om het softwarepakket voor jou gebruiksklaar te maken. Met de importmodule is het mogelijk om allerlei Excel- of csv-bestanden te importeren in het pakket. Denk hierbij aan jouw adreslijsten, prijslijsten of andere gepersonaliseerde lijsten.

Geen dubbele ingaven
Gedaan met het dubbel invoeren van gegevens. Dankzij de software dien je slechts éénmaal de gegevens in te voeren. Daarna keren deze terug in alle aspecten van het pakket. Alle gemaakte offertes en facturen, verstuurde brieven of e-mails ... worden te allen tijde automatisch gelinkt op klant- en projectniveau.
Mobiel werken op elke smartphone en tablet
Naast de software op kantoor neem je, dankzij de mobiele toepassingen, ook steeds je administratie met je mee. Zo beheer je je relaties en projecten en pas je offertes en werkbonnen aan van bij de klant of op de werf. Een akkoord met de klant? Laat hem direct digitaal aftekenen en genereer indien gewenst ook een QR-code om onmiddellijk betaald te worden.
Klant aan het woord:

Stan Neyrinck “Meer overzicht, minder gedoe”
Stan Neyrinck is zaakvoerder van schilderbedrijf Neyrinck. Hij gebruikt al jaren de software van Bouwsoft: "Vroeger ging er veel tijd verloren aan het opmaken en opvolgen van offertes en facturen. Dankzij Bouwsoft heeft die verloren tijd nu plaats gemaakt voor meer aanwezigheid op de werf en quality time met mijn gezin!
Dankzij de goede kostprijsberekeningstool van Bouwsoft is het maken van een correcte offerte kinderspel geworden en bovendien biedt de software mij in het algemeen veel meer overzicht en veel minder gedoe! Bouwsoft staat ook telkens klaar voor ondersteuning. Een aanrader voor elk bedrijf dat wil automatiseren en verder groeien."
Interesse? Vraag hier een gratis persoonlijke demonstratie.
