Bestelapp zorgt voor veel efficiëntere werking

Wouter Dom en zijn vrouw Ghisleen Rhezzal vormen sinds 2009 de 7e generatie banketbakkers in de familie Dom. In 1738 ruilde Egidius Dom, Wouter's voorvader en herbergier, zijn bierrecept op basis van gist in voor broodrecepten met gist. Dom werd de bekendste naam in Duffel en omstreken. Patisserie Dom belandde in een digitale stroomversnelling door de onregelmatige levensstijl die corona met zich heeft meegebracht. Resultaat: geen lange wachtrijen meer, tevreden klanten én een stijging van de omzet. "Op 1-2-3 hadden we een compleet geïntegreerd en praktisch bestelplatform dat het ons gemakkelijk maakt om online aanwezig te zijn", zo klinkt het.

Lara en Ghisleen
Lara (one2three) & Ghisleen (Patisserie Dom)

Optimaliseren door te digitaliseren

"Corona bracht ons in een ongezien drukke periode", zegt Ghisleen. Met het gevoel dat ze als bakkers het hele dorp moesten voeden, zag ze het klantenbestand en de wachttijden stelselmatig toenemen. Hoe motiverend een lange rij is voor de bakker, zo vervelend is het voor de klanten om in weer en wind aan te schuiven. Het duo greep tijdig in en nam one2three onder de arm. "We hebben altijd willen digitaliseren. Door deze vreemde situatie en een goede partner was dat snel geklaard", benadrukt Ghisleen. "De app werd voor ons ingesteld. Iemand van one2three nam de tijd om alles stap voor stap uit te leggen en we waren in geen tijd vertrokken. Zelfs tijdens het weekend krijgen we ondersteuning."

Gemakkelijk kan ook

De app van one2three? Die matcht perfect met de noden van een bakker. De tijd is immers schaars, want de dag zit boordevol. "De sterkte van de app bestaat erin dat je als winkelier zelf je app beheert en volledig in de hand hebt welke producten er beschikbaar zijn en hoe de klant ze kan bekijken online. Hierdoor is het aanbod actueel en hoef je klanten nooit teleur te stellen", zegt Ghisleen.

Steeds een up-to-date voorraad

platform
Bestelplatform van Patisserie Dom

"Wij zijn bakkers, geen kledingwinkel. We verkopen producten waarvan de online voorraad niet eindeloos is. We kiezen er bewust voor om uitsluitend producten ter beschikking te stellen die we het hele jaar door verkopen. Daarnaast hebben we ook seizoensproducten die tijdens specifieke periodes een vaste waarde zijn. Wanneer producten uitverkocht zijn, kunnen we ze automatisch of handmatig uitschakelen op de site: we kunnen immers een voorraad instellen per product", zegt Ghisleen.

Met een simpele klik stelt de handelaar zijn app in voor producten die enkel een dag op voorhand of bijvoorbeeld louter op maan- en woensdagen kunnen worden besteld. Zelfs een noodstop op het volledige bestelplatform is mogelijk. Zo krijgt de klant de melding dat er tijdelijk geen bestellingen worden aangenomen. De bakker kiest zelf hoe gepersonaliseerd hij de app maakt en kan deze grotendeels op maat vormgeven.

Duidelijke bestellingen, een snellere werking

klant app
one2three-app

"Wanneer de bestelling online binnenkomt, is deze volledig gestructureerd: soort per soort en met de correcte aantallen. Wij krijgen een glasheldere bestelling, terwijl de klanten toch ruim de tijd hebben om alle producten te bekijken en een keuze te maken. Zo houden ze andere klanten niet op, wat alle partijen heel wat tijd bespaart."

De patisserie kiest er bewust voor om de one2three-app in te zetten voor online betalingen. "Door op voorhand te laten betalen op zondagen, winnen we uren tijd. De bestelapp ondersteunt op die manier perfect onze werking en maakt het leven van ons en van de klanten een stuk makkelijker."

Meer verkopen door een zicht op het totaalaanbod

bestelling
Ghisleen Rhezzal (Patisserie Dom)

Als laatste stipt Ghisleen ook nog de omzetstijging aan die de one2three-app met zich meebracht. "De klant krijgt in de winkel vaak geen totaalbeeld op wat we allemaal hebben. Heel wat van onze klanten gebruiken de app ondertussen als een menukaart. Zo krijgen ze veel meer producten te zien, wat leidt tot een stijging van de verkoop. one2three levert ons niet enkel meer tijd, maar ook meer omzet op", besluit Ghisleen.

ONE2THREE
MIJLSTRAAT 153
2570 DUFFEL
+3225030620
info@one2three.be
nl.one2three.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij PVP 

PVP maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.